onsdag, september 27, 2006

Brand new day

Nu är den första delen av min transformation påbörjad. Jag sitter här på jobbet och lyssnar på Leonaed Cohen. -Har du redan blivit känsligare, rent utav mer passionerad och en mer stabil man, frågar ni och stirrar på mig. Jag känner efter, låter hjärnans fibrer analysera de ryckningar jag känner i armarna, känslostormen innanför pannbenet, en hektiskt, febril verksamhet. Cebrala vätskor flödar, pressar mitt sinne mor en lösning och ett svar på din fråga. Din röst ekar i mina öron. "Har du redan blivit känsligare?". Långsamt öppnar och sluter jag läpparna, formulerar meningar i själen för att förkasta dem sekunden innan jag delger världen dem. Tillslut väser jag, precis så högt att du kan höra min

-Kanske lite då, kanske kanske...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida