måndag, februari 27, 2006

The era of aquarius


Nu är äntligen helgen avslutad. Jag har under en kort tid flyttstädat en lägenhet som nu ligger i ngn annans händer. Äntligen! Jag tror att världens största sten har lyfts från världens minsta hjärta. Till och med mindre än kycklingens hjärta, och det säger inte lite! När jag rensade ut sakerna under badkaret kom ett helt liv fram! Tändare, duschtvål, tepåsar i massor, gammalt surt snus. Men i avloppet hittade jag en klump med hår som tidigare varit mitt och min brors, samt alla hans tidigare flickvänner. En kort stund undrade jag ifall han skulle vilja behålla det av sentimentala skäl, men så var inte fallet. Efter att deta är gjort så kan jag äntligen betala 2000 i hyra istälelt för 5000. Det är mycket öl! 300 sofiéro! Det är mycket det!

In other news: Hantverkaren som var inne i vår lägenhet idag ringde precis. Problemet var att det bildades kondensation i badrummet. 2 timmar senare ringde han och berättade att pumpen som är kopplad till vår lägenhet "Vi hadde vist glömt bort att koppla in den, så sladden låg här på golvet va". Det är ju bra med folk som är dumma i huvudet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida